Шаргородська громада
Вінницька область, Жмеринський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Стихійна торгівля – це реальна загроза життю і здоров’ю людей

Дата: 29.01.2021 15:41
Кількість переглядів: 1947

     Стихійна торгівля вже стала звичним і невід’ємним атрибутом життя населення.      

      В даний  період у в рази зростає кількість місць стихійної торгівлі продуктами харчування. Цьому сприяє не лише соціально-економічне становище в країні, а й те, що громадянин не замислюється над тим, в якій мірі можна нашкодити власному здоров’ю, якщо харчуватися зі стихійних ринків надаючи  перевагу продуктам харчування, які реалізують із землі, не замислюючись про їх якість, ким та в яких умовах вони виготовлені, де зберігались і як вони транспортувались.      

     Не звертаючи уваги  на бруд, що летить на продукти з вулиці від машин та з-під ніг перехожих, та не згадуючи  повідомлення в засобах масової інформації про гострі кишкові отруєння серед тих осіб, які вживали продукти придбані на стихійних ринках, вважаючи, що з ними цього не трапиться, купуючи продукти харчування на вулиці, покупець бере відповідальність на себе та повинен усвідомлювати всі ризики для здоров’я, оскільки у більшості випадків вулична торгівля в Україні незаконна.

     Єдине законне місце для торгівлі харчовими продуктами, крім магазинів – це ринок. Саме там знаходиться державна лабораторія ветсанекспертизи, яка здійснює обов’язковий державний ветеринарно-санітарний контроль за якістю та безпечністю продукції, що реалізується, і надає продавцю товару експертний висновок установленої форми про те, що даний продукт придатний до вживання.

      Стихійна торгівля відноситься до адміністративних правопорушень, передбачених ст. 160 Кодексу України про адміністративні порушення - «Торгівля з рук у невстановлених місцях», і ст. 164 цього ж Кодексу - «Порушення правил підприємницької діяльності».

      Стаття 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі –КУпАП) (Порушення правил торгівлі пивом, алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами). Роздрібна або оптова, включаючи імпорт або експорт, торгівля спиртом етиловим, коньячним або плодовим або роздрібна торгівля алкогольними напоями чи тютюновими виробами без наявності ліцензії або без марок акцизного збору чи з підробленими марками цього збору - тягне за собою накладення штрафу від п'ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі.

     Торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами з рук, тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі.

     Стаття 160 КУпАП (Торгівля з рук у невстановлених місцях) торгівля в містах з рук на вулицях, площах, у дворах, під’їздах, скверах та в інших невстановлених місцях – тягне за собою накладення штрафу від одного до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі або без такої.
     Торгівля з рук у невстановлених місцях промисловими товарами – тягне за собою накладення штрафу від шести до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі.

     Стаття 164 КУпАП (Порушення порядку провадження господарської діяльності).
      Провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди), - тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої.

      Статтею 221 КУпАП визначено, що судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 156, 160, 164 КУпАП, на підставі протоколів про правопорушення, які відповідно до статті 255 КУпАП мають право складати:
1) уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ;
2) посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад.

    Законодавство не встановлює відповідного контролю за цією діяльністю.
У санепідемстанції немає важелів впливу на суб’єкти, які здійснюють стихійну торгівлю.
     Фактично боротися з цим можуть лише посадові особи органів внутрішніх справ та посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами  міських рад шляхом складання адмінпротоколів з наступною передачею справ до суду.

      Але попередження, протоколи та штрафи,  накладені на порушників майже не діють.

    Шановні шаргородчани!  Шаргородська міська рада попереджає,  що стихійна торгівля продуктами харчування  - це величезна  загроза  насамперед  Вашому здоров’ю та епідемічного добробуту  населення.

     Не купуйте продукти харчування на вулицях, не ставте під загрозу життя своє і своїх рідних.

Управління містобудування, архітектури,

житлово-комунального господарства,

екології  та комунальної власності 

Шаргородської міської ради 

Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт