Шаргородська громада
Вінницька область, Жмеринський район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Стаття міського голови Володимира Барецького в газеті «Шаргородщина»

Дата: 16.06.2021 17:00
Кількість переглядів: 324

На диво розраховувати марно: на все потрібні кошти. І немалі

У цій публікації хочу зупинитись на проблемах і тих нагальних питаннях, які необхідно вирішувати найближчим часом, вірніше, які мали би бути вирішені до приходу сьогоднішньої влади, якщо ми, а точніше громада,  хоче розвиватися і стати самодостатньою та успішною.

По-перше, до сьогоднішнього дня місто Шаргород, як і всі інші населені пункти, крім Слободи-Шаргородської, не мають Генеральних планів, не затверджені межі населених пунктів, не проведено грошової оцінки земель. Грошова оцінка землі зроблена лише у Слободі-Шаргородській.  Про Генеральні плани я взагалі мовчу, їх ніде немає. Без цього документа нам блокують будь-які проекти будівництва чи ремонту, а населення має великі труднощі із оформленням земель, чи спадковості, особливо, підключення до електромережі та газопостачання, рада не може вільно розпоряджатися землею і т. д. Це основний документ громади, як для людини – свідоцтво про народження.

Для міста Шаргорода ми замовили проект межі міста Шаргорода, села Поляна, сіл Івашківці та Руданське замовили попередники, але розраховуватися нам потрібно, виготовлення цих документів дороговартісна річ, лише на ці три населені пункти потрібно 252 тис. грн. На всі інші населені пункти будемо замовляти в проектних організаціях, щоб у 2022 році вирішення цих питань завершити.

По-друге, наші бюджетні установи, школи, будинки культури, ФАПи, водозабори та інші будівлі та споруди, не мають основних документів –  технічних паспортів, свідоцтва про право власності та документів на земельні ділянки, на яких вони розташовані, а також так звані водокачки, не маючи паспорта водокачки та ліцензії, не можуть здійснювати водозабір без цих документів. А міське сміттєзвалище (і смішно і грішно) по перше, вже переповнене, а розширити не має куди, бо всі землі навколо нього продані,  а по-друге, взагалі не рахується (стихійне),  а це загрожує місту міліонними штрафами. Все це тягне за собою великі штрафні санкції з боку екологічної санітарної служби, а енергопостачальні установи для цих закладів взагалі вправі призупинити електропостачання на такі об’єкти.

Міська рада прийняла рішення на даний час виготовити ці установчі (первинні)  документи на кожен об’єкт. А на це потрібно, як мінімум 1 млн. 123 тис. грн.

По-третє. Сьогоднішня рада приступила до виконання своїх повноважень 2 грудня 2020 року.

На реорганізаційні заходи втрачено дуже багато часу. На порозі стояв сьогоднішній 2021 рік. Наші попередники не залишили нам жодних проектів на виконання будь-яких  ремонтних робіт, а якщо і деякі проекти були, то їх потрібно корегувати, бо зазначені в них розрахунки значно застарілі. Отже, на виготовлення нових або корегування проектів та дольової участі міської влади в даних проектахпотрібні значні кошти - спортивному комплексі (4 млн.грн.), прозорому офісі (колишній будинок побуту) (700 тис.грн.), шести доріг (Шаргород, Козлівка, Слобода-Шаргородська, Плебанівка, Перепільчинці, Гибалівка) (2 млн. грн.) та проекти міста Шаргород (парк, дитячий майданчик, благоустрій) (700 тис. грн.), ремонту даху Шаргородської школи №1 (180 тис.грн.) (на це потрібно витратити 7 млн. 580 тис. грн..

По-четверте, у відповідності до Закону України всім головам та секретарям колишніх сільських рад , в яких закінчився термін каденції (тобто 2 грудня), необхідно виплатити шестимісячну заробітну плату, або влаштувати на роботу. В зв’язку з даною реорганізацією  з колишніх сільських рад звільнено значну частину працівників, в окремих з них були невиплачені відпускні за вісім (!) років (окремі з них отримали 120 тис. грн. компенсації за невикористані відпустки). А взагалі, кадрові реорганізації коштували міському бюджету 3 млн. 878 тис. грн.

По-п’яте, колишні сільські ради, знаючи про реорганізацію, замість того, щоб роздавати землі (навіть глибокі ярі роздали), як добрий господар, мали би готуватись до даної реорганізації, а саме впорядковувати архівні справи, повиплачувати всі заборгованості, але на превеликий жаль цього не сталося, багато з них повели себе, ніби то був останній день існування людства на землі (після них хоч трава не рости). В окремих сільських радах по 8 років не впорядковано архівні справи (а завтра комусь на пенсію). Де отримати документи необхідні для призначення пенсії?

Отже, на впорядкування архівних документів по сільських радах нам потрібно витратити  майже 200 тис. грн. бюджетних коштів, які також не враховані в міському бюджеті.

І на останок - на запитання штатної чисельності, заробітних плат, премій працівникам апарату  міської ради. В колишніх сільських радах, міській раді, районній державній адміністрації, районній раді працювало 265 чоловік. Тепер функції цих установ виконує апарат міської ради і її виконавчий комітет. Радою затверджена загальна чисельність 120 посадових одиниць, сюди входять і посади майбутніх старостів. Затверджено також посадові оклади згідно ПКМУ та фонд оплати праці. Станом на сьогоднішній день в міській раді фактично зайнято 94 посадових одиниць. Середньомісячна заробітна плата працівників апарату складає 7832 грн.  в місяць. Кого цікавить заробітна  плата міського голови – зайдіть в реєстр електронних декларацій за 2020 рік, і там побачите дохід голови громади.  

Але хочу привернути увагу лише на деякі питання.  Світ не придумав, якою одиницею оцінити роботу чиновника, тому з боку здається, що ця робота зайва, нікому не потрібна і т.д. Тоді лише декілька прикладів: за шість місяців радою проведено 10 сесій, на яких прийнято 251 рішення (чимала частка цих рішень припадає на розгляд заяв громадян, що стосуються земельних питань - 930), рішень виконавчого комітету 131, видано розпоряджень – 90. До міської ради за цей період часу надійшло більше 3 тисяч листів, а також 202 звернення, 28 запитів на інформацію, вихідної документації – 1035. Комусь ці рішення потрібно підготувати, юридично впорядкувати, видати зацікавленим особам, надати відповіді і т.д. Усвідомлюю, що цієї бюрократії в нашому суспільстві ще дуже багато, але без неї не обійтися.

На часі у влади стоять нагальні питання по водозабезпеченню сіл Слободи-Шаргородської (частково вирішено), Конатковець, Івашковець, Носиківки, опалення в Носиківській школі, реконструкції котельні в Плебанівській школі, розширення місць в Слободо-Шаргородському дитячому садочку, хоча б частково поправити стан внутрісільських доріг Писарівки, Івашковець, Копистирина, Носиківки та ін.. Адже дороги в нас бажають бути значно кращими.

Потребує негайного ремонту аварійний дах в Шаргородській школі №1 (реконструкції опалювальної системи, благоустрою), адже площа біля цього навчального закладу асфальтована ще за часів Хрущова, а діти граються на гравії, а також площі біля дитячого садка, які не огороджені, що є грубим порушенням. Контролюючі органи можуть у будь-який час призупинити роботу даної установи.

 Необхідно якнайшвидше впорядкувати міське сміттєзвалище (відведення земельної ділянки, її розширення  та негайна паспортизація цього об’єкта). На ці та інші заходи потрібні значні кошти і розраховувати на диво в даному питанні марно.

Я привів вам лише деякі показники нашої роботи, а їх значно більше, проблем дуже багато, які потрібно вирішувати, а на це потрібні значні грошові витрати.

Тож, шановна громадо, думайте! Або ми рухаємося вперед, або топчемося на місці. Жнивар, коли засіває поле, не знає, який буде урожай, але має мрію, що жнива дадуть свої плоди.

Міський голова

Володимир Барецький


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень