Шаргородська громада
Вінницька область, Жмеринський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Інформація щодо ремонту та утримання доріг на території громади

Дата: 07.07.2022 11:17
Кількість переглядів: 897

Шаргородська міська рада отримує багато звернень від населення громади стосовно ремонту доріг у Шаргородській громаді.

Тому хочемо більш детально зупинитися на цій проблемі, щоб надати роз’яснення щодо того - хто несе відповідальність та за чий рахунок має здійснюватися ремонт доріг.

В цілому мережа автомобільних шляхів загального користування місцевого значення, що простягаються через територію Шаргородської територіальної громади, забезпечує транспортне сполучення між населеними пунктами, старостинськими округами, районним та обласним центрами. Майже усі села забезпечені під’їздами дорогами з твердим покриттям, але реалії сьогодення інші і виходить так, що деякі дороги знаходяться у незадовільному стані, так як мають значні пошкодження дорожнього покриття. Така ситуація не влаштовує більшість жителів нашої громади і це не дивно, адже погане дорожнє покриття завдає значних збитків та створює небезпечні умови руху для транспортних засобів.

Загальна інформація

Відповідно до Стаття 5 Закону №2862 «Про автомобільні дороги», всі дороги поділяються на:

1) автомобільні дороги загального користування (вони в свою чергу поділяються на дороги державного та місцевого значення - класифікація та перелік яких затверджуються Кабінетом Міністрів України);

2) вулиці і дороги міст та інших населених пунктів;

3) відомчі (технологічні) автомобільні дороги;

4) автомобільні дороги на приватних територіях.

Державне управління автомобільними дорогами загального користування (тими, що знаходяться у державній власності) здійснює Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор), яке має органи управління на місцях — служби автомобільних доріг.

Дороги в структурі обласних державних адміністрацій (ОДА) — це сфера відповідальності профільних департаментів. Зауважимо: автомобільні дороги місцевого значення поділяють на обласні та районні (ст. 8 Закону № 2862):                                                                                                                    

  • обласні автомобільні дороги – автомобільні дороги, що з’єднують адміністративні центри областей з іншими населеними пунктами в межах області із залізничними станціями, аеропортами, річковими портами, пунктами пропуску через державний кордон, місцями відпочинку і не належать до доріг державного значення;
  • районні автомобільні дороги – автомобільні дороги, що з'єднують адміністративні районні центри з іншими населеними пунктами, інші населені пункти між собою, з підприємствами, об’єктами культурного значення, іншими дорогами загального користування у межах району.                                                                                

 

У свою чергу, органами місцевого самоврядування (у нашому випадку ОМС – Шаргородська міська рада) здійснюють управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст чи інших населених пунктів, які знаходяться в їх комунальній власності (згідно зі ст. 16, 17 Закону №2862).

Досить часто зустрічаються ситуації, що у громаді чи у місті є місцева або територіальна дорога, яка проходить через населений пункт. Зазвичай вона найбільш завантажена транспортом. Звідси і вища зношуваність, аніж у комунальних доріг. Проблеми виникають, коли доходить справа до ремонту. Тому одним із способів вирішити таке питання є ремонт на умовах співфінансування.

Джерело фінансування доріг залежить від того, в чиєму управлінні знаходиться дорога: або у віданні органу державного управління автомобільними дорогами загального користування державного значення, або у комунальній власності ОМС.

До видатків місцевих бюджетів належать видатки на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання  вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, а також капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах). 

Комунальні дороги — відповідальність керівництва конкретної територіальної громади (це саме ті дороги, що стоять на балансі міської ради).

Одним з найважливіших питань об’єднаної громади є стан дорожнього покриття на переважній більшості доріг. На сьогодні ремонт дорожнього покриття вимагає значних фінансових вкладень від органів місцевого самоврядування, адже на відновлення ділянки дорожнього шляху з асфальтобетонним покриттям довжиною в 1 км потрібно  виділити у середньому 10 млн. грн. Поки що говорити про проведення капітальних ремонтів, інших ремонтів, на жаль, не доводиться. Адже нині першочерговим завданням країни є саме оборона, тож туди спрямовуються основні видатки. У воєнний час постановою КМ України №590 заборонено витрачання коштів безпосередньо на ремонт доріг, у тому числі і так званий ямковий ремонт на місцевих дорогах. Дозволяється спрямовувати кошти лише на утримання вулично-шляхової мережі, мається на увазі підмітання та поливання доріг в літній час та очищення від снігу та посипка протиожеледними сумішами у зимовий час,  виготовлення дорожніх знаків.

Незважаючи на це міська рада вишукала можливість провести в поточному році ямковий ремонт центральної вулиці міста.

Сподіваємося, що дана інформація була для вас корисна і ми змогли надати відповідь на більшість питань щодо доріг.

Управління містобудування, архітектури, ЖКГ,

екології та комунальної власності міської ради

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора