Остерігайтесь шахрайських дій
«Ваша картка заблокована», «Ваш родич у біді», «Ви виграли у акції» та інші шахрайські схеми: поліцейські Шаргородської громади радять як не потрапити на «гачок»
Шахрайство - це злочин, який не потребує особистого контакту між зловмисника та потеріплого. Тому зручні для нас онлайн-сервіси, купівля-продаж у інтернеті та соціальні мережі стали «робочими» платформами для злодіїв, які «заробляють» на довірливих громадянах.
Аби «збагатитись» шахраї використовують довіру або вразливий стан співрозмовника, маніпулюють болісними питаннями.
Найчастіше шахраї діють під виглядом працівників або служби безпеки банку, правоохоронних органів, а також купівлі-продажу в інтернеті.
Знаючи прості правила безпеки, ви зможете викрити злочинців та не залишите їм жодного шансу:
- в жодному разі не повідомляйте та не передавайте особисту інформацію (номер банківського рахунку, термін дії картки, паролі, CVV-код, вказаний на звороті картки)
- використовуйте лише перевірені посилання та реквізити для отримання або надання допомоги
- не переходьте за сумнівним посиланнями, на неофіційні інтернет-сторінки, веб-сайти, фейкові канали у месенджерах (ті, що не мають на кінці .ua, .com, .gov)
- здійснюйте оплату тільки за товар чи послугу після фактичного отримання замовлення
- остерігайтесь продавців, які продають товар за заниженою ціною, але з частковою або повною предоплатою. Використовуйте лише перевірені інтернет-майданчики, які гарантують повернення грошей, в разі, якщо товар вам не підійде або буде неналежної якості.
Що робити, якщо Ви стали жертвою шахраїв?
- зберіть інформацію, що підтверджує факт вчинення шахрайських дій: чек про оплату, квитанції щодо проведеної банківської операції, посилання на сайт, номер телефону або персональні дані зловмисника, тощо,
- зверніться до адміністратора сайту з метою блокування сторінки шахрая, повідомте про шахрайство банківську установу, через яку здійснювалась операція,
- зверніться до найближчого відділу поліції або на номер 102.